סוגים ושימושים של צ'טבוט לעסקים

צ'טבוטים ואוטומציות נהיו פופולרים יותר ויותר ועם הזמן יותר ויותר בעלי עסקים נחשפים ונחשפות ליכולות המדהימות שצ'טבוטים ואוטומציות יכולים להוסיף לעסק שלהם

לכל צ'טבוט יש אישיות משלו

צ'טבוט שנבנה בשביל למכור מוצרים במחלקה בחנות אינטרנטית יהיה שונה לחלוטין מצ'טבוט שמיועד לתת שירות עבור לקוחות של חברת ביטוח

לכל צ'טבוט יש את מבנה האישיות שלו ואת היכולות הספציפיות שלו, אנחנו כבעלי עסקים רוצים שהצ'טבוט שיושב באתר שלנו יהיה בעל היכולות הטובות והמתאימות ביותר – לעבודה שהוא צריך לעשות

סוגים של צ'טבוטים נפוצים

צ'אטבוטים מבוססי תפריטים/כפתורים

צ'אטבוטים מבוססי תפריטים/כפתורים הם הסוג הבסיסי ביותר של צ'טבוטים הנמצאים כיום בשוק.

ברוב המקרים, צ'אטבוטים אלו בנויים בצורה של עצי החלטה המוצגים למשתמש בצורה של כפתורים.

בדומה לתפריטי הטלפון האוטומטיים שכולנו מקיימים איתם אינטראקציה כמעט על בסיס יומי, הצ'אטבוטים הללו דורשים מהמשתמש לבצע מספר בחירות כדי להתקדם אל התוצאה הסופית הנדרשת מהאתר (לרוב מכירה או לקחת ליד)

אמנם צ'אטבוטים אלה מספיקים למענה על שאלות נפוצות המהוות 80% משאילתות התמיכה, אך הם נופלים בתרחישים מתקדמים יותר שבהם יש יותר מדי משתנים או יותר מדי ידע שצריך לנתח או להעביר ללקוח ולכן משתדלים להשתמש בהם בצורה הכי פשוטה ואינטואטיבית על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר מהלקוחות ושהלקוחות יקבלו את המענה המהיר והטוב ביותר בתוך השיחה עם הצ'טבוט

צ'אטבוטים שמבוססים על שפה ודיבור

כאשר הנהלת החברה מסוגרת לחזות את השאלות הנפוצות של הלקוחות ניתן לבנות צ'טבוט המבוסס על מענה לשוני (לדוגמא כמו צ'ט השירות של קופת חולים מכבי)

ראשית יש להגדיר את השפה הנדרשת (האם בשפה אחת או במספר שפות)

יש לייצר תנאים להבנת המילים, הקונטקסט וסדר המילים בשביל שהצ'טבוט יבין מגוון רחב של ביטויים וצירופים – אם אכן הגדרתם את השיחה בצורה נכונה והגיונית  הלקוחות שלכם יקבלו מענה מהיר ואיכותי מאד

יחד עם זאת יש לבדוק שאכן הכל מוגדר כראוי ובצורה טובה (יש לבדוק צ'טבוטים אלו פעמים רבות ובדקדקנות רבה) במידה והצ'ט מוגדר בצורה לא מספקת הוא לא יבין את הלקוחות כראוי וייצר יותר בלאגן מתועלת.

צ'אטבוטים מבוססי זיהוי מילות מפתח

שלא כמו צ'אטבוטים מבוססי תפריט, צ'אטבוטים מבוססי זיהוי מילות מפתח יכולים להבין את מה שהמשתמשים מקלידים ולהגיב כראוי. צ'אטבוטים אלה משתמשים במילות מפתח הניתנות להתאמה אישית וביישום AI – Natural Language Processing (NLP) כדי לקבוע כיצד להגיש תגובה הולמת למשתמש.

סוגים אלו של צ'אטבוטים אינם נופלים כאשר הם צריכים לענות על הרבה שאלות דומות. הצ'אטבוטים של NLP יתחילו להחליק כאשר יש יתירות של מילות מפתח בין מספר שאלות קשורות.

זה די פופולרי לראות צ'אטבוטים שהם הכלאה של מבוססי זיהוי מילות מפתח ומבוססים על תפריט / כפתור. צ'אטבוטים אלו מספקים למשתמשים את הבחירה לנסות לשאול את שאלותיהם ישירות או להשתמש בלחצני התפריט של הצ'אטבוט אם פונקציונליות זיהוי מילות המפתח מניבה תוצאות גרועות או שהמשתמש זקוק להדרכה כלשהי כדי למצוא את התשובה שלו.

רוצים שנבנה צ'טבוט לאתר האינטרנט שלכם?

בעת ביצוע הרכישה של הצ'טבוט באתר ישלח אליכם שאלון מנחה על העסק והמטרות שאותן תרצו לקדם, לאחר מכן תוכלו לראות את הצ'טבוט ולערוך סיבב תיקונים ושינויים בהתאם לבקשתכם – ללא עלות נוספת

צ'טבוט נכון ובתזמון הנכון באתר יוצר חיים, הוא עונה ללקוחות בדיוק בשעות שאתה לא זמין, זה יכול להיות בלילה או באמצע עבודה, אבל בשפה קלילה וכנה ועם האפשרויות הנכונות בזמן הנכון הצ'טבוט משפר כל פרמטר במדדי האתר.

אין שום בעיה לבצע שינויים בעצמך לאחר מסירת הצ'טבוט זוהי מערכת פשוטה וקלה (TIDIO) במידה ותרצו לבצע שינויים משמעותיים תוכלו לפנות אלינו ונוכל לתת הצעת מחיר בהתאם לנפח העבודה.

עלויות ההחזקה החודשית תלויים בספק המערכת שתבחרו המחיר נע בין 15$ ל80$ בהתאם למה שתצטרכו, 99% מהמקרים זקוקים לתוכנית של ה-15$ שמספקת את כל העולמות.

המערכת הזולה היא צ'טפאול CHATFEUL

והיקרה יותר היא TIDIO

ניתן לראות את כל פניות הלקוחות ושיחות הצ'טבוט בתוך מערכת הצ'טבוט שנרכשה זה כולל את כל השיחות הפתוחות והסגורות וכמובן גם שיחות שרצות ברקע

כמובן, תוכן השיחות חשוף בפניכם באמצעות אפליקציה ותמיד יש לכם את היכולת להצטרף ולקחת את השיחה.

כל לקוח שנרשם כמתעניין נשלח אלייך באמצעות התראה במייל ובנוסף כל הלקוחות נאספים לאקסל המתעדכן אונליין על כל לקוח שהצטרף והתעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.