אני אוהב לתת לגוגל להוביל

כמובן שישנה יד מכוונת, אבל לאף אחד מאיתנו אין בעלות על השכל ובטח שלא על גוגל ולכן העדפה שלי בשלב הראשוני הוא "להכתיב" לגוגל את הבסיס ומשם לזרום לריקוד מושחת שבסופו המתמידים נהנים מתנועה אורגנית ויציבה.

ואיך עושים זאת בפרקטיקה:

מה חשוב לגוגל באתר שלך

יש המון תיאוריות לגבי קידום אורגני, וכל מיני טכניקות ומעשי כשפים, אבל האמת פשוטה מכך: תתעלמו מגוגל והוא לא יתעלם מכם. רוצים לעשות מניפולציות? להתחיל לרכוש קישורים חיצוניים? להביא "מומחי שיטות" למינהם, אין בעיה תעשו, במקרה הטוב זה לא יעבוד – במקרה הרע זה יעבוד לזמן קצר ואז גוגל תעיף אתכם אחורה.

כלל אצבע פשוט וטוב הוא, תרשמו תוכן טוב, כתוב בצורה פשוטה, ברורה ללקוח "ההדיוט" הממוצע, שיהיה לו קל להתמצא, להבין היכן הוא נמצא באתר ולדלג בקלות וביעילות מתוכן לתוכן, ככל שהלקוח יבצע כמה שיותר פעולות ויבלה זמן רב יותר באתר שלך זה נהדר, סימן שהוא טוב, שהלקוחות מוצאים בו את התוכן שהם מחפשים וגוגל אוהב את זה, תשמרו על זה פשוט!

שלב 1: אתר חדש או אתר שלא עבר קידום אקטיבי מעולם: הבנת מילות המפתח, זנב ארוך, מענה לשאלות

קידום אורגני לאתר חדש (דומיין חדש ללא הפניות קודמות או קידומים)

אני מתייחס לקידום עצמו במקרה הזה מבלי להתייחס לשום עניין קודם, דף חלק.

יש מספר דרכים להבין ולחקור מילות מפתח והאמת יש גם אינסוף מחקרים באינטרנט ומאמרים שמסבירים איך לעשות מחקר מקיף של מילות מפתח – אני אומר אם אין לכם מושג מאיפה מתחילים ואתם לא יודעים לעשות מחקר מילות מפתח פשוט אל תעשו מחקר כזה בשלב הראשון! בשלב זה אם תתחילו ללמוד איך לעשות מחקר מילות מפתח עד ש"תסיימו" השיטות כבר ישתנו (במידה ולא תתייאשו באמצע)

הדרך  הפשוטה והנוחה ביותר לעבוד ולעשות קידום אורגני באתר היא

לבנות את האתר על מערכת וורדפרס

להוריד אפליקציית yoast שתעשה לנו מקום לתת את מילות המפתח ותשדר מפת אתר בצורה סדירה 

להוריד אפליקציית קיט גוגל

לחבר את האתר לגוגל קונסול

לחבר את האתר לגוגל אנליטיקס

להתחיל להעלות לאתר את התוכן שאותו אתם רוצים לקדם

כמובן שיש עוד הרבה פולשטיקים קטנים אבל אלה עיקרי הדברים בשלב הזה

פשוט להעלות את התוכן בצורה הכי נגישה ופשוטה להבנה עבור הלקוחות שלכם, כתב קריא וברור, כותרות ברורות, לא לדחוף תמונות כבדות בצורה לא טבעית ובאופן כללי אני ממליץ להמנע מכמות תמונות גדולה (לא להכביד על מהירות הדף)

שלב 2: מרדף בריא אחר המילים שגוגל מציג, איפה יש הכי הרבה תנועה, מה רלוונטי לאתר שלך

לאט לאט ובאמצעות משתנים רבים גוגל יסרוק את האתר שלכם, מילות החיפוש שגוגל אינדקס והחליט שהן הכי חשובות באתכם יתחילו להופיע במנוע החיפוש גוגל ואתם תוכלו לצפות במילים אלו דרך גוגל קונסול

ככל שיותר אנשים יקראו את התוכן ויאותתו לגוגל כי התוכן איכותי, אתם תראו מילות חיפוש שמופיעות בגוגל קונסול, חלק ממילות החיפוש תהיינה רלוונטיות לאתר שלכם וחלק לא.

חשוב לי באופן אישי להדגיש כאן, לכל עסק יש ייעוד עיסקי ומהות עיסקית, חלק מהעסקים מחפשים תנועה רבה, חלק מהעסקים מחפשים תנועה מדויקת בלבד לכל עסק יש את הייעוד והמטרות העסקיות שלו, לכן יהיה זה פשטני לפענח שלב כל כך קריטי לעסק בפסקה מתוך מאמר. אבל ויחד עם זאת: לכל אחד יש את ההגיון הבריא ובשביל להתקדם צריך לעבוד בצורה עקבית ויעילה ובעיקר לאורך זמן, והרבה זמן. אם אתם מחפשים להעמיק את מילות החיפוש ו"לרדוף" אחר מילות החיפוש שגוגל נתן לכם (ואכן רציתם) 

תוכלו לרשום תוכן על מילים האלו ולהעמיק את התחום, ואז שוב חוזר חלילה, גוגל עם השבועות והחודשים (בהנחה שהתוכן איכותי, קריא, ברור ואכן מועיל ללקוחות שלכם) יתחיל לסרוק ולחזק את מיקום האתר שלכם במנוע החיפוש בהתאם למילת החיפוש או מילות החיפוש שעליהם אתם רושמים.

פשוט נכון? אז זהו שלא, הרעיון עצמו באמת פשוט ואכן הוא כזה: לרשום תוכן איכותי, שרלוונטי ללקוחות שלכם, גורם להם לקרוא ולהכנס לעוד מאמרים באתר וכו' וכו'

במקרה הזה הביצוע הוא האומנות – ככל שתבינו יותר לעומק את מבנה האתר וחשיבות ההנגשה של התוכן ותזמון התוכן כך תוכלו להפיק יותר מאתר האינטרנט שלכם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.